10 клас
Академічний рівень
№
|
Зміст
|
1.
|
1.
Вступ. Із літератури
реалізму
Загальна характеристика розвитку культури та літератури
ХІХ ст. Реалізм як напрям у світовій літературі. Розквіт реалістичної літератури,
її зв'язок із розвитком природничих наук.
|
2.
|
Роль художньої літератури у культурному та суспільному
житті ХІХ століття. Майстри соціально – психологічної прози.
|
3.
|
Стендаль (1783-1842). «Червоне і чорне»
Життєвий і творчий шлях письменника. Синтез романтизму та
реалізму в його творчості.
|
4.
|
Поєднання соціально-політичного й психологічного аспектів
у романі Стендаля «Червоне і чорне». Гостра критика режиму Реставрації.
|
5.
|
Конфлікт головного героя Жульена Сореля із суспільством як
сюжетний стрижень роману. Внутрішня драма героя як наслідок конфлікту з
суспільством.
|
6.
|
Жіночі образи роману. Психологізм творчості Стендаля.
Багатозначність назви роману.
|
7.
|
РМ №1 (усно). Діалог
з героєм твору.
|
8.
|
Оноре де Бальзак (1799-1850). «Гобсек»
Життєвий і творчий шлях письменника. Бальзак і Україна.
«Людська комедія» − грандіозна енциклопедія життя Франції першої
половини ХІХ ст., її проблематика і структура.
|
9.
|
Влада золота та її філософія в повісті «Гобсек».
Романтичні й реалістичні риси «філософа й скнари» Гобсека
|
10.
|
Зіставлення образів Фанні Мальво і Анастасії де Ресто
|
11.
|
Роль Дервіля в розгортанні й відтворенні подій повісті.
Композиція і стиль твору
|
12.
|
Контрольна робота№1. «Французька література ХІХ століття».
Твір.
|
13.
|
Чарльз Діккенс (1812-1870). «Пригоди Олівера Твіста»
Творчість Діккенса як одна із вершин англійської
літератури, реалістичні та романтичні тенденції у його прозі. Місце роману
«Пригоди Олівера Твіста» у творчій спадщині Ч. Діккенса.
|
14.
|
Гуманізм Діккенса, його співчуття до принижених і
знедолених, передусім до дітей.
|
15.
|
Засудження жаги до наживи, холодного розрахунку та
бездуховності суспільства.
|
16.
|
Розвінчання, «деромантизація» злочинного світу. Соціальна
дієвість творчості Діккенса.
|
17.
|
Влучність характеристики різних суспільних верств Англії
30-х років ХІХ ст..
|
18.
|
Провідні засоби індивідуалізації персонажів. Діккенс як
майстер іронії і сарказму.
|
19.
|
Контрольна робота №2. Творчість Ч. Діккенса (тести, розгорнуті відповіді на запитання, творчі
завдання).
|
20.
|
Федір Достоєвський (1821–1881). «Злочин і кара»
Життєвий і творчий шлях письменника.
|
21.
|
Роман «Злочин і кара» як утілення нового, поліфонічного
типу художнього мислення.
|
22.
|
Еволюція образу Раскольникова і розвінчання теорії сильної
особистості, «надлюдини»
|
23.
|
Розкриття складності та суперечливості духовного світу
людини.
|
24.
|
Значення образу Соні Мармеладової.
|
25.
|
Система образів роману, значення і символіка його назви.
|
26.
|
РМ №2(письмово).
Написання твору «Зовсім інші тут причини» (мотиви злочину Раскольникова)
|
27.
|
Філософські, соціальні, психологічні та морально-етичні
ідеї твору
|
28.
|
Контрольна робота №3. Роман Ф.Достоєвського «Злочин і кара» (тести, розгорнуті відповіді на запитання, творчі
завдання).
|
29.
|
Лев Толстой (1828-1910). «Анна Кареніна»
Творчість Льва Толстого як найповніший вияв можливостей
реалістичної літератури. Духовні й творчі шукання та здобутки письменника.
|
30.
|
Роман Л.Толстого «Анна Кареніна» як художнє втілення
«думки сімейної». Композиція твору та система образів
|
31.
|
Образи-характери роману, пластичність змалювання та
психологічна глибина.
|
32.
|
Суперечливий образ Анни.
|
33.
|
Образ Левіна, його автобіографічна складова.
|
34.
|
Паралелізм у композиції роману, особливості стилю.
«Діалектика душі» толстовських героїв.
|
35.
|
РМ №3(письмово). Написання реферату
|
36.
37.
|
Уроки
позакласного читання. Антон Чехов
(1860-1905). «Людина у футлярі», «Скрипка Ротшильда».
Дослідження «дрібниць людського
життя» через підтекст та художню деталь в оповіданні А. Чехова «Скрипка
Ротшильда».
Сенс художнього змалювання «футлярного життя» в оповіданні
А.Чехова «Людина у футлярі».
|
38.
|
Контрольна робота №4 за творами Л.Толстого та А.Чехова
(тести, розгорнуті відповіді на запитання, творчі завдання).
|
40.
|
2. Традиції і новаторські зрушення в поезії.
Загальна характеристика провідних шляхів розвитку поезії
середини ХІХ ст..
|
41.
|
Волт Вітмен
(1819-1892). (Вірші за вибором вчителя) Життєвий і творчий шлях поета.
Зв'язок його поезії з романтичними тенденціями і трансценденталізмом.
|
42.
|
Збірка «Листя трави», її провідні теми й мотиви. Звернення
до вільного вірша. «Пісня про себе» - програмовий твір поета.
|
43.
|
Шарль Бодлер
(1821-1867) – французький поет другої половини ХІХ ст.., пізній романтик
й один із зачинателів символізму. Збірка «Квіти зла». Традиційність і
своєрідність вирішення проблеми «поет і натовп» у поезії «Альбатрос»
|
44.
|
Філігранність поетичної техніки, формальна довершеність і
сугестивність вірша «Вечерова
гармонія»
Тлумачення предметних образів як «видимих знаків», ідей,
почуттів, душевних станів. «Відповідності».
|
45.
|
Із поезії французького символізму
Символізм як літературний напрям останньої третини ХІХ-
початку ХХ століття.
|
46.
|
Поль Верлен.
«Поетичне мистецтво»
«Поетичне мистецтво» Поля Верлена як поетичний маніфест
символізму
|
47.
|
Художньо-смислове новаторство «поезії душі» Поля Верлена.
Сугестивний характер віршів «Забуті арієти» та «Так тихо серце плаче…»
|
48.
49.
|
Артюр Рембо.
«Відчуття»,
«Голосівки», «П’яний корабель».
Сугестія (навіювання) як важливий художній засіб
символістської поезії. Зняття інформаційно-розповідної функції поетичної
мови.
|
50.
|
Позакласне читання.
Поезія Ф.Тютчева, А. Фета.
|
51.
|
Контрольна робота№5 з теми «Традиції і новаторські зрушення
в поезії» (тести, аналіз вірша або фрагмента поетичного твору).
|
52.
|
3. Роман
ранньомодерністської доби
Еміль Золя (1849-1902). «Кар’єра Ругонів»
Золя – французький письменник, теоретик натуралізму. Цикл
«Ругон-Маккари» як «природнича і соціальна історія однієї родини в добу
Другої імперії»
|
53.
|
Роман «Кар’єра Ругонів» як вступ до циклу.
|
54.
|
Провідні теми й мотиви роману
|
55.
|
Система образів твору. Характеристика образів П’єра Ругона та Антуана Маккара.
|
56.
|
Ознаки реалізму та соціальних узагальнень у романі.
Особливості стилю Золя.
|
57.
|
Оскар Уайльд (1854-1900). «Портрет Доріана Грея»
Життя і творчість митця. Уайльд як представник раннього
модернізму. Естетизм Уайльда, імпресіоністичнісь стилю.
|
58.
|
Жанрова і стильова
своєрідність роману Уайльда «Портрет Доріана Грея». Філософсько-естетичні та
моральні проблеми твору
|
59.
|
Втілення різних форм естетизму в образах Безіла Голуорда,
Генрі Уоттона та Доріана Грея. Роман Уайльда як інтелектуальний роман
|
60.
|
«Світло» і «темрява» долі Доріана Грея. Чи може Краса бути
моральною?
|
61.
|
Специфіка вирішення теми кохання у романі Оскара Уайльда
«Портрет Доріана Грея». Символіка образів твору
|
62.
|
Урок розвитку
мовлення (у). Дискусія за романом Оскара Уайльда: «Чи можна
вважати «Портрет Доріана Грея» «моральною» або «аморальною» книгою?»
|
63.
|
Контрольна робота №6 з теми «Роман ранньомодерністської
доби» (твір).
|
64.
|
4. Підсумок
Узагальнення та систематизація
вивченого протягом року матеріалу.Рекомендації щодо розвитку читацьких вмінь
та інтересів у літній період.
|
10 клас
Профільний рівень
№
|
Тема
|
1.
|
Вступ.
Із літератури реалізму.
Загальна характеристика розвитку
культури та літератури XIX ст.
Реалізм як напрям у світовій літературі. Розквіт реалістичної
літератури, його зв'язок із розвитком природничих наук.
|
2.
|
Майстри соціальної прози:
Стендаль, О. Бальзак, Г. Флобер, Ч. Діккенс, Генрі Джеймс, Ф. Достоєвський,
Л. Толстой, А. Чехов та ін.
Роль художньої літератури у культурному та
суспільному житті ХІХ ст.
ТЛ. Соціально-психологічна проза.
|
3.
|
Стендаль. Життєвий і творчий шлях письменника.
Синтез романтизму й реалізму в його творчості.
|
4.
|
Роман «Червоне і чорне», поєднання в ньому
соціально-політичного й психологічного аспектів. Гостра критика режиму
Реставрації.
ТЛ. Жанрові особливості соціально-психологічного
роману.
|
5.
|
Конфлікт головного героя Жульєна Сореля з
суспільством як сюжетний стрижень роману.
|
6.
|
Внутрішня драма героя як наслідок цього конфлікту.
|
7.
|
Жіночі образи роману.
|
8.
|
Психологізм творчості Стендаля.
ТЛ. Психологізм.
|
9.
|
РМ № 1 (у). Діалог з героєм.
|
10.
|
КР №1. Із літератури реалізму. Творчість Стендаля (твір).
|
11.
|
Оноре де Бальзак. Життєвий і творчий шлях письменника.
Бальзак – видатний французький письменник, зачинатель соціального
реалістичного роману. Бальзак і Україна. Поєднання реалістичних і романтичних
елементів у його художній системі.
|
12.
|
«Людська комедія» – грандіозна
енциклопедія життя Франції першої половини XIX ст., її проблематика і
структура.
|
13.
|
«Гобсек». Влада золота та її філософія в повісті.
|
14.
|
Романтичні й реалістичні риси неоднозначного
образу «філософа й скнари» Гобсека.
|
15.
|
Зіставлення образів Фанні Мальво і Анастазі де
Ресто.
|
16.
|
Роль
Дервіля в розгортанні й відтворенні подій повісті. Композиція і стиль твору.
|
17.
|
РМ № 2 (п).
Твір за повістю «Гобсек».
|
18.
|
ПЧ № 1. Гі де Мопассан «Пампушка».
|
19.
|
ПЧ № 2. Гі де Мопассан «Місячне світло».
|
20.
|
КР № 2. Із літератури реалізму. Творчість французьких реалістів
(комбінована робота).
|
21.
|
Чарльз Діккенс. Життєвий і творчий шлях письменника.
Творчість Діккенса як одна з вершин англійської літератури, реалістичні та
романтичні тенденції у його прозі.
|
22.
|
«Пригоди Олівера Твіста». Місце роману в творчій спадщині Ч. Діккенса.
|
23.
|
Гуманізм письменника, його співчуття до принижених
і знедолених, передовсім дітей.
|
24.
|
Засудження жаги до наживи, холодного розрахунку та
бездуховності суспільства.
|
25.
|
Розвінчання, «деромантизація» злочинного світу.
|
26.
|
Влучність характеристики різних суспільних верств
Англії 30-х років ХІХ ст.
|
27.
|
Соціальна дієвість творчості Діккенса.
|
28.
|
Провідні засоби індивідуалізації персонажів.
|
29.
|
Діккенс як майстер іронії і сарказму.
|
30.
|
КР № 3. Із літератури реалізму. Творчість Ч. Діккенса (літературний
диктант).
|
31.
|
Федір Достоєвський. Життєвий і творчий шлях
письменника. Творчість Достоєвського як одна з вершин російської і
всесвітньої літератури. Філософські, етичні й естетичні погляди письменника
та їхнє втілення в художніх творах.
ТЛ. Філософський роман.
|
32.
|
Роман «Злочин і кара» як утілення нового, поліфонічного
типу художнього мислення.
|
33.
|
Філософські, соціальні, психологічні й
морально-етичні ідеї твору.
|
34.
|
Еволюція образу Раскольнікова і розвінчання теорії
сильної особистості, «надлюдини».
|
35.
|
Еволюція образу Раскольнікова і розвінчання теорії
сильної особистості, «надлюдини».
|
36.
|
Розкриття складності та суперечливості духовного
світу людини.
|
37.
|
Система образів роману.
|
38.
|
Система образів роману, значення і символіка його назви.
|
39.
|
РМ № 3 (п). Твір за романом «Злочин і кара».
|
40.
|
КР № 4. Із літератури реалізму. Творчість Ф. Достоєвського (комбінована
робота).
|
41.
|
Лев Толстой. Життєвий і творчий
шлях письменника. Творчість Льва Толстого як найповніший вияв можливостей
реалістичної літератури.
|
42.
|
Духовні й творчі шукання та
здобутки письменника.
|
43.
|
Основні проблеми твору.
|
44.
|
Роман Л.Толстого «Анна
Кареніна» як художнє втілення «думки сімейної». Композиція твору та система образів.
|
45.
|
Образи-характери роману,
пластичність змалювання та психологічна глибина.
|
46.
|
Образи-характери роману,
пластичність змалювання та психологічна глибина.
|
47.
|
Суперечливий образ Анни.
|
48.
|
Образ Левіна, його
автобіографічна складова.
|
49.
|
«Діалектика душі» толстовських героїв.
|
50.
|
РМ 4 (п). Твір за романом «Анна Кареніна».
|
51.
|
КР 5. Із літератури реалізму. Творчість Л. Толстого (комбінована
робота).
|
52.
|
ПЧ 3. Антон Чехов «Людина у футлярі».
|
53.
|
ПЧ 4. Антон Чехов «Скрипка Ротшильда».
|
54.
|
Традиції
і новаторські зрушення в поезії середини – другої половини XIX ст.
Загальна характеристика провідних шляхів розвитку
поезії сер. ХІХ ст.
|
55.
|
Етичні та естетичні засади соціально спрямованої
лірики (М.Некрасов). Нові грані романтичного поетичного світу в творчості
«пізніх» романтиків (Ш.Бодлера, В.Вітмена, Ф.Тютчева). Принципи «чистого
мистецтва» у поезії (група «Парнас», творчість А.Фета).
|
56.
|
Світоглядно-естетичні зрушення у мистецтві та
літературі.
ТЛ. Поняття про декаданс.
|
57.
|
Микола
Некрасов. Життєвий і творчий шлях письменника. «О шостій вчора завернув...»;
«Роздуми біля парадного під’їзду»; «Трійка»; «На смерть Шевченка».
|
58.
|
Некрасов
як «співець страждань народних», перегуки з Шевченком.
|
59.
|
Поетичне новаторство Некрасова: поєднання поезії з
прозою, наближення поетичної мови до розмовної інтонації.
Напам’ять: вірш М. Некрасова (на вибір).
|
60.
|
Творчість Ф. Тютчева.
|
61.
|
Творчість А. Фета.
|
62.
|
Волт Вітмен. Життєвий і творчий шлях письменника.
Вітмен – американський поет-новатор.
|
63.
|
Зв’язок поезії Вітмена з романтичними
традиціями та трансценденталізмом.
|
64.
|
Збірка «Листя трави», її провідні теми й мотиви.
Звернення до вільного вірша (верлібру).
ТЛ. Верлібр.
|
65.
|
«Пісня про себе» – програмовий твір поета.
|
66.
|
Шарль Бодлер. Життєвий і творчий шлях письменника.
Бодлер – французький поет другої по¬ловини XIX ст., пізній романтик і один із
зачинателів символізму.
|
67.
|
Світогляд і естетичні погляди Бодлера і збірка
«Квіти зла». Протиставлення дійсності й ідеалу як семантико-образна вісь
збірки.
ТЛ. Символ, символізм, імпресіонізм, неоромантизм.
|
68.
|
«Альбатрос», «Відповідності», «Вечорова гармонія».
Пошуки «сучасної краси», «видобування краси зі зла» в поезії Бодлера.
|
69.
|
Традиційність і своєрідність вирішення проблеми
«поет і натовп» у поезії «Альбатрос».
|
70.
|
Філігранність поетичної техніки, формальна
довершеність і сугестивність вірша «Вечорова гармонія».
|
71.
|
Тлумачення предметних образів як «видимих знаків»
ідей, почуттів, душевних станів («Відповідності»).
Напам’ять: вірш Ш. Бодлера (на вибір).
|
72.
|
РМ 5 (у). Аналіз поезій
Ш. Бодлера.
|
73.
|
Із поезії французького символізму. Символізм як
літературний напрям останньої третини XIX – початку XX ст.
|
74.
|
Основні естетичні принципи та поетичне новаторство
символістів.
|
75.
|
Поль Верлен. «Забуті арієти», «Так тихо серце
плаче...», «Поетичне мистецтво».
|
76.
|
Поняття про символ як основний засіб поетичного
самовираження, його потрактування французькими символістами: спонтанність
з’яви, непроясненість і багатозначність, «підказування» смислів і простір для
відгадування.
Напам’ять: вірш П. Верлена (на вибір).
|
77.
|
Артюр Рембо. «Відчуття», «П’яний корабель»,
«Голосівки». ТЛ. Сугестія (навіювання) як важливий художній засіб
символістської поезії.
|
78.
|
Зняття інформаційно-розповідної функції поетичної
мови.
|
79.
|
РМ 6 (п). Твір за поезіями П. Верлена та А. Рембо.
|
80.
|
КР 6. Традиції і новаторські зрушення в поезії середини – другої
половини XIX ст. (комбінована робота).
|
81.
|
Роман
ранньомодерністської доби.
ТЛ. Натуралізм.
|
82.
|
Еміль Золя. Життєвий і творчий шлях письменника.
Е.Золя – французький письменник, теоретик натуралізму.
|
83.
|
Цикл романів Золя «Ругон-Маккари» – «природнича й
соціальна історія однієї родини в добу Другої імперії».
|
84.
|
Роман «Кар’єра Ругонів» як вступ до циклу
«Ругон-Маккари».
|
85.
|
Визначення в романі провідних тем і мотивів циклу
«Ругон-Маккари».
|
86.
|
Своєрідність відображення художньої моделі часу й
місця в ній родини Ругонів.
|
87.
|
Родина
Ругонів. Новаторство Золя у художньому втіленні проблеми влади грошей.
|
88.
|
КР 7. Роман ранньомодерністської доби. Натуралізм. Творчість Е. Золя
(літературний диктант).
|
89.
|
Оскар Уайльд. Життєвий і творчий шлях письменника.
Уайльд – письменник англійського раннього модернізму.
ТЛ. Естетизм, інтелектуальна проза, парадокс.
|
90.
|
«Портрет Доріана Грея».
|
91.
|
Естетизм Уайльда, імпресіоністичність стилю.
|
92.
|
«Портрет Доріана Грея» як осереддя творчості
письменника.
|
93.
|
Філософсько-естетичні та моральні проблеми твору.
|
94.
|
Філософсько-естетичні та моральні проблеми твору.
|
95.
|
Риси
інтелектуального роману.
|
96.
|
Узагальнення і систематизація матеріалу за темою
«Роман ранньомодерністської доби».
|
97.
|
КР 8. Роман ранньомодерністської доби. Творчість О. Уайльда (твір).
|
98.
|
Узагальнення та систематизація вивченого протягом
року матеріалу.
|
99.
|
Рекомендації щодо розвитку читацьких вмінь та
інтересів у літній період.
|
11 клас
Академічний рівень
№
|
Тема (основний зміст) уроку
|
|
Основні тенденції розвитку драматургії наприкінці XIX –
на початку ХХ ст. «Нова драматургія», її засадничі принципи. Творчі знахідки
та здобутки Г.Ібсена, А.Чехова, Дж. Б. Шоу.
|
|
Г.Ібсен –
видатний норвезький драматург, творець «нової драми».
|
|
«Ляльковий дім» - соціально-психологічна драма.
Аналітична композиція твору.
|
|
Особливості драматичного конфлікту та розвитку
сценічної дії в п’єсі «Ляльковий дім». Характеристика образу Нори
|
|
РМ. Диспут: ваше особисте ставлення до вчинку
Нори.
|
|
Новаторство Ібсена-драматурга. Роль Ібсена в розвитку
нової європейської
драматургії(«ібсенізм»).
|
|
ПЧ №1. А.П. Чехов «Чайка»
|
|
Контрольна робота №1. «Нова драматургія». Комбіновані завдання.
|
|
Складність і неоднозначність художнього процесу І пол.
ХХ ст. Модернізм як некласична модель культури, найповніше й найпослідовніше
втілення естетико-художнього перевороту ХХ ст.
|
|
Авангардизм 1910-20-их років і здійснювана ним
«революція в мистецтві», його основні течії (футуризм, кубізм, дадаїзм,
експресіонізм, сюрреалізм). Доля реалізму в літературі І пол. ХХ ст. Елітарна
та масова культура.
|
|
Франц КÁФКА (1883–1924).
«Перевтілення»
Життєвий і творчий шлях письменника.
|
|
Своєрідність світобачення в оповіданні «Перевтілення». Грегор Замза та його
родина.
|
|
Особливості стилю Кафки, специфіка поєднання реальності та
міфотворчості в гротесковому художньому світі письменника.
|
|
Джеймс
ДЖОЙС (1882–1941). «Джакомо Джойс»
Життєвий
і творчий шлях письменника. Джойс – ірландський письменник-модерніст. Характерні
риси поетики творів Джойса.
|
|
Психологічне есе «Джакомо Джойс», його
автобіографічний характер.
|
|
Контрольна робота №2.Ф. Кафка. Дж. Джойс.Тести.
|
|
Михáйло
БУЛГÁКОВ (1891–1940). «Майстер і Маргарита»
Життєвий
і творчий шлях М.Булгакова. Булгаков і Київ.
|
|
«Майстер і Маргарита» як роман-міф, його
джерела, трансформація міфічних мотивів. Поєднання реальності та фантастики в
романі.
|
|
Проблематика
й система образів твору. Трагізм долі митця (майстра).
|
|
РМ (письмово) складання цитатної
характеристики (або анкети) образів Майстра та Маргарити.
|
|
«Московські» та «єршалаїмські»
розділи твору та художні засоби їхнього зв’язку. Особливості
композиції твору.
|
|
Особистість і влада, різні аспекти потрактування
проблеми.
|
|
ПЧ №2. М. Булгаков. «Собаче серце».
|
|
Контрольна робота №3. М. Булгаков. Твір.
|
|
Глибинні зрушення в поезії початку ХХ ст.
Модернізм і основні течії європейської поезії XX ст.
|
|
Рáйнер
Марíя РÍЛЬКЕ (1875–1926). «Орфей, Евридіка, Гермес», «Ось дерево звелось...»
Життєвий
і творчий шлях письменника. Синтетичний вияв новітніх течій і тенденцій в
поезії австрійського поета Р.М.Рільке. Вираження традиції відчуження людини в
дегуманізованому світі. Ностальгія за втраченою єдністю людини зі світом.
Рільке і Україна.
|
|
ҐІЙÓМ Аполлінéр (1880–1918).
«Міст Мірабо», «Зарізана голубка й водограй»
Життєвий
і творчий шлях письменника, його еволюція від неоромантизму до кубофутуризму.
Реакція на символізм, ствердження активно-творчого ставлення до життя.
|
|
Федерíко
Гарсíа ЛÓРКА (1898–1936).
«Балада про чорну тугу», «Гітара», «Газела про темну смерть», «Касида про сон
під зорями»
Життєвий і творчий шлях іспанського поета Гарсіа
Лорки, його міфопоетика. Синтез у творах міфології і фольклору з поетикою
модернізму. Персоніфікація природних сил і стихій.
|
|
РМ Виразне читання та аналіз віршів.
|
|
«Срібна
доба» російської поезії, розмаїття її напрямів і течій.
Олексáндр
БЛОК (1880–1921). Життєвий і творчий шлях письменника. О.Блок –
найвидатніший поет російського символізму.
|
31.
|
Олексáндр БЛОК . «Незнайома»,
«Весно, весно, без меж і без краю...», «Скіфи».
|
32.
|
Аннá
АХМÁТОВА (1889–1966). «Довкола жовтий вечір ліг», «Дав мені юнь ти сутужную»,
«Реквієм»
Життєвий і творчий шлях Анни Ахматової. Акмеїзм,
його естетичні засади і поетика у її творчості.
Пізня поезія Ахматової («Реквієм»). Анна Ахматова і Україна.
|
33.
|
Борúс ПАСТЕРНÁК
(1890–1960). «Визначення поезії», «По стіні збігали стрілки...», «Зимова ніч»
Життєвий і творчий шлях письменника. Неоднозначність стосунків поета
з російським футуризмом. Еволюція поезії
Пастернака.
|
34.
|
ПЧ. Творчість М. Цветаєвої, С. Єсеніна, В. Маяковського.
|
35.
|
РМ. Виразне читання напам’ять та аналіз віршів поетів «срібної доби».
|
36.
|
КР №4. Глибинні зрушення в поезії початку ХХ ст. (тести).
|
37.
|
Тема Другої світової війни й руху Опору в
повоєнні десятиліття. Поширення екзистенціалізму в літературі цього періоду.
Активізація літератур країн «третього світу»,
вихід на авансцену світової літератури 1950-60-х рр. роману й поезії
Латинської Америки. Художня література в Японії.
|
38.
|
Нові явища та тенденції в світовій літературі
1960-70-х років.
Переростання модернізму в постмодернізм у
літературі останньої третини ХХ ст.
|
39.
|
Бертóльт БРЕХТ
(1898–1956). «Життя Галілея»
Життєвий і творчий шлях письменника. Брехт як драматург-новатор.
«Епічний театр» Брехта, його теоретичні засади й творча практика.
|
40.
|
Проблема
моральної відповідальності вчених за наслідки наукових досліджень у драмі
«Життя Галілея».
|
41.
|
Неоднозначність образу Галілея. Інтелектуальний характер драми.
|
42.
|
Альбéр
KAMЮ (1913–1960). «Чума»
Життєвий і творчий шлях письменника, його філософські й
естетичні погляди. Камю і екзистенціалізм.
|
43.
|
Абсурд і трагічний стоїцизм у романі «Чума».
|
44.
|
Проблема вибору людини в межовій ситуації та особистої
відповідальності за цей вибір.
|
45.
|
Композиція і стиль твору.
|
46.
|
Ернéст Мíллер ХЕМІНГУÉЙ
(1899–1961). «Старий і море».
Життєвий і творчий шлях письменника, особливості його поетики й
стилю.
«Старий і море» – повість-притча про людину
|
47.
|
«Життєподібний» сюжет і філософсько-символічний зміст
твору.
Вплив Хемінгуея на розвиток художньої прози ХХ століття.
|
48.
|
РМ. Творча робота.
|
49.
|
КАВАБÁТА
Ясунáрі (1899–1972). «Тисяча журавлів»
Життєвий і творчий шлях письменника. Кавабата Ясунарі –
«красою Японії народжений».
|
50.
|
Відображення національної етики та естетики в повісті.
|
51.
|
Гармонія людини і природи – одна з головних проблем твору. Вишукана
простота стилю письменника.
|
52.
|
Габріéль Гарсíа МÁРКЕС (1928-2014). «Сто років
самотності».
Життєвий і творчий шлях письменника.
|
53.
|
Органічне поєднання буденного й фантастичного як характерні риси
«магічного реалізму» в романі «Сто років самотності».
|
54.
|
Проблематика та система образів твору. Родина Буендіа в художньому
часі й просторі твору.
|
55.
|
Контрольна робота №5(твір).
|
56.
|
Постмодернізм – одне з найяскравіших
літературних явищ другої половини ХХ ст., його теоретичні засади й художня
(літературна) практика. Соціоісторичні, культурно-філософські та естетичні
чинники розвитку постмодернізму в художній літературі. Основоположні принципи
постмодерністської поетики. Найяскравіші представники постмодерністської
прози (У.Еко, Дж.Фаулз, Дж.Барт, Дж.Хеллер, І.Кальвіно, П.Зюскінд,
К.Рансмайр, М.Кундера, М.Павич та ін.). Постмодерністське
мистецтво, його стосунки з елітарною та масовою культурою.
|
57.
|
Мúлорад
ПÁвич (1929-2009). «Дамаскин»
«Перший письменник третього тисячоліття»
М.Павич.
|
58.
|
Утілення в оповіданні «Дамаскин» рис постмодернізму.
|
59.
|
Пáтрік Зюскінд. «Запахи, або Історія одного вбивці»
Життєвий і творчий шлях письменника. Риси
постмодернізму в повісті «Запахи, або Історія одного вбивці».
|
60.
|
Образ Гренуя та його
літературні прототипи (крихітка Цахес, персонажі Ч.Діккенса і т.д.).
|
61.
|
Сучасний літературний процес (огляд)
Співіснування і взаємодія різних стилів, напрямів,
течій. «Утеча культури на університетські кафедри», виживання і конкуренція
художньої літератури з «відео», «мультимедіа», Інтернетом та іншими реаліями
сучасності: «від Інтернету до Гуттенберга» (У.Еко).
Помітні сучасні літературні явища: творчість Ричарда
Баха, Патріка Зюскінда, Паоло Коельо, Італо Кальвіно, Мілана Кундери, Харукі
Муракамі, Януша Вишневського та ін.
|
62.
|
Контрольна робота №6(тести, відповіді
на запитання).
|
63.
|
Узагальнення та систематизація вивченого матеріалу.
|
Комментариев нет:
Отправить комментарий