Календарне планування



10 клас
Академічний рівень
Зміст

1.
1.     Вступ. Із літератури реалізму
Загальна характеристика розвитку культури та літератури ХІХ ст. Реалізм як напрям у світовій літературі. Розквіт реалістичної літератури, її зв'язок із розвитком природничих наук.  
2.
Роль художньої літератури у культурному та суспільному житті ХІХ століття. Майстри соціально – психологічної прози.
3.
Стендаль (1783-1842). «Червоне і чорне»
Життєвий і творчий шлях письменника. Синтез романтизму та реалізму в його творчості.
4.
Поєднання соціально-політичного й психологічного аспектів у романі Стендаля «Червоне і чорне». Гостра критика режиму Реставрації.
5.
Конфлікт головного героя Жульена Сореля із суспільством як сюжетний стрижень роману. Внутрішня драма героя як наслідок конфлікту з суспільством.
6.
Жіночі образи роману. Психологізм творчості Стендаля.
Багатозначність назви роману.
7.
РМ №1 (усно). Діалог з героєм твору.
8.
Оноре де Бальзак (1799-1850). «Гобсек»
Життєвий і творчий шлях письменника. Бальзак і Україна. «Людська комедія»   грандіозна енциклопедія життя Франції першої половини ХІХ ст., її проблематика і структура.
9.
Влада золота та її філософія в повісті «Гобсек». Романтичні й реалістичні риси «філософа й скнари» Гобсека
10.
Зіставлення образів Фанні Мальво і Анастасії де Ресто
11.
Роль Дервіля в розгортанні й відтворенні подій повісті. Композиція і стиль твору
12.
Контрольна робота№1. «Французька література ХІХ століття». Твір.
13.
Чарльз Діккенс (1812-1870). «Пригоди Олівера Твіста»
Творчість Діккенса як одна із вершин англійської літератури, реалістичні та романтичні тенденції у його прозі. Місце роману «Пригоди Олівера Твіста» у творчій спадщині Ч. Діккенса.
14.
Гуманізм Діккенса, його співчуття до принижених і знедолених, передусім до дітей.
15.
Засудження жаги до наживи, холодного розрахунку та бездуховності суспільства.
16.
Розвінчання, «деромантизація» злочинного світу. Соціальна дієвість творчості Діккенса.
17.
Влучність характеристики різних суспільних верств Англії 30-х років ХІХ ст..
18.
Провідні засоби індивідуалізації персонажів. Діккенс як майстер іронії і сарказму.
19.
Контрольна робота №2. Творчість Ч. Діккенса (тести, розгорнуті відповіді на запитання, творчі завдання).
20.
Федір Достоєвський (1821–1881). «Злочин і кара»
Життєвий і творчий шлях письменника.
21.
Роман «Злочин і кара» як утілення нового, поліфонічного типу художнього мислення.
22.
Еволюція образу Раскольникова і розвінчання теорії сильної особистості, «надлюдини»
23.
Розкриття складності та суперечливості духовного світу людини.
24.
Значення образу Соні Мармеладової.

25.
Система образів роману, значення і символіка його назви.
26.
РМ №2(письмово). Написання твору «Зовсім інші тут причини» (мотиви злочину Раскольникова)
27.
Філософські, соціальні, психологічні та морально-етичні ідеї твору
28.
Контрольна робота №3. Роман Ф.Достоєвського «Злочин і кара» (тести, розгорнуті відповіді на запитання, творчі завдання).

29.
Лев Толстой (1828-1910). «Анна Кареніна»
Творчість Льва Толстого як найповніший вияв можливостей реалістичної літератури. Духовні й творчі шукання та здобутки письменника.
30.
Роман Л.Толстого «Анна Кареніна» як художнє втілення «думки сімейної». Композиція твору та система образів
31.
Образи-характери роману, пластичність змалювання та психологічна глибина.
32.
Суперечливий образ Анни.
33.
Образ Левіна, його автобіографічна складова.
34.
Паралелізм у композиції роману, особливості стилю. «Діалектика душі» толстовських героїв.
35.
РМ №3(письмово). Написання реферату


36.


37.
Уроки позакласного читання. Антон Чехов (1860-1905). «Людина у футлярі», «Скрипка Ротшильда».
Дослідження «дрібниць людського життя» через підтекст та художню деталь в оповіданні А. Чехова «Скрипка Ротшильда».
Сенс художнього змалювання «футлярного життя» в оповіданні А.Чехова «Людина у футлярі».
38.
Контрольна робота №4 за творами Л.Толстого та А.Чехова (тести, розгорнуті відповіді на запитання, творчі завдання).
40.
2. Традиції і новаторські зрушення в поезії.
Загальна характеристика провідних шляхів розвитку поезії середини ХІХ ст..
41.
Волт Вітмен (1819-1892). (Вірші за вибором вчителя) Життєвий і творчий шлях поета. Зв'язок його поезії з романтичними тенденціями і трансценденталізмом.
42.
Збірка «Листя трави», її провідні теми й мотиви. Звернення до вільного вірша. «Пісня про себе» - програмовий твір поета.
43.
Шарль Бодлер (1821-1867) – французький поет другої половини ХІХ ст.., пізній романтик й один із зачинателів символізму. Збірка «Квіти зла». Традиційність і своєрідність вирішення проблеми «поет і натовп» у поезії «Альбатрос»
44.
Філігранність поетичної техніки, формальна довершеність і сугестивність вірша «Вечерова гармонія»
Тлумачення предметних образів як «видимих знаків», ідей, почуттів, душевних станів. «Відповідності».
45.
Із поезії французького символізму
Символізм як літературний напрям останньої третини ХІХ- початку ХХ століття.
46.
Поль Верлен. «Поетичне мистецтво»
«Поетичне мистецтво» Поля Верлена як поетичний маніфест символізму
47.
Художньо-смислове новаторство «поезії душі» Поля Верлена. Сугестивний характер віршів «Забуті арієти» та «Так тихо серце плаче…»
48.
49.

Артюр Рембо.
«Відчуття», «Голосівки», «П’яний корабель».
Сугестія (навіювання) як важливий художній засіб символістської поезії. Зняття інформаційно-розповідної функції поетичної мови.
50.
Позакласне читання.
Поезія Ф.Тютчева, А. Фета.
51.
Контрольна робота№5 з теми «Традиції і новаторські зрушення в поезії» (тести, аналіз вірша або фрагмента поетичного твору).
52.
3. Роман ранньомодерністської доби
Еміль Золя (1849-1902). «Кар’єра Ругонів»
Золя – французький письменник, теоретик натуралізму. Цикл «Ругон-Маккари» як «природнича і соціальна історія однієї родини в добу Другої імперії»
53.
Роман «Кар’єра Ругонів» як вступ до циклу.
54.
Провідні теми й мотиви роману
55.
Система образів твору. Характеристика образів П’єра  Ругона та Антуана Маккара.
56.
Ознаки реалізму та соціальних узагальнень у романі. Особливості стилю Золя.
57.
Оскар Уайльд (1854-1900). «Портрет Доріана Грея»
Життя і творчість митця. Уайльд як представник раннього модернізму. Естетизм Уайльда, імпресіоністичнісь стилю.
58.
Жанрова  і стильова своєрідність роману Уайльда «Портрет Доріана Грея». Філософсько-естетичні та моральні проблеми твору
59.
Втілення різних форм естетизму в образах Безіла Голуорда, Генрі Уоттона та Доріана Грея. Роман Уайльда як інтелектуальний роман
60.
«Світло» і «темрява» долі Доріана Грея. Чи може Краса бути моральною?
61.
Специфіка вирішення теми кохання у романі Оскара Уайльда «Портрет Доріана Грея». Символіка образів твору
62.
Урок розвитку  мовлення (у). Дискусія за романом Оскара Уайльда: «Чи можна вважати «Портрет Доріана Грея» «моральною» або «аморальною» книгою?»
63.
Контрольна робота №6 з теми «Роман ранньомодерністської доби» (твір).
64.



4. Підсумок
Узагальнення та систематизація вивченого протягом року матеріалу.Рекомендації щодо розвитку читацьких вмінь та інтересів у літній період.
10 клас
Профільний рівень
Тема
1.
Вступ. Із літератури реалізму. Загальна характеристика розвитку культури та лі­тератури XIX ст.  Реалізм як напрям у світовій літературі. Розквіт реалістичної літератури, його зв'язок із розвитком природничих наук.
2.
Майстри соціальної прози: Стендаль, О. Бальзак, Г. Флобер, Ч. Діккенс, Генрі Джеймс, Ф. Достоєвський, Л. Толстой, А. Чехов та ін.
Роль художньої літератури у культурному та суспільному житті ХІХ ст.
ТЛ. Соціально-психологічна проза.
3.
Стендаль. Життєвий і творчий шлях письменника. Синтез романтизму й реалізму в його творчості.
4.
Роман «Червоне і чорне», поєднання в ньому соціально-політичного й психологічного аспектів. Гостра критика режиму Реставрації.
ТЛ. Жанрові особливості соціально-психологічного роману.
5.
Конфлікт головного героя Жульєна Сореля з суспільством як сюжетний стрижень роману.
6.
Внутрішня драма героя як наслідок цього конфлікту.
7.
Жіночі образи роману.
8.
Психологізм творчості Стендаля.
ТЛ. Психологізм.
9.
РМ № 1 (у). Діалог з героєм.
10.
КР №1. Із літератури реалізму. Творчість Стендаля (твір).
11.
Оноре де Бальзак. Життєвий і творчий шлях письменника. Бальзак – видатний французький письменник, зачинатель соціального реалістичного роману. Бальзак і Україна. Поєднання реалістичних і романтичних елементів у його художній системі.
12.
«Людська комедія» – грандіозна енциклопедія життя Франції першої половини XIX ст., її проблематика і структура.
13.
«Гобсек». Влада золота та її філософія в повісті.
14.
Романтичні й реалістичні риси неоднозначного образу «філософа й скнари» Гобсека.
15.
Зіставлення образів Фанні Мальво і Анастазі де Ресто.
16.
Роль Дервіля в розгортанні й відтворенні подій повісті. Композиція і стиль твору.
17.
РМ № 2 (п). Твір за повістю «Гобсек».
18.
ПЧ № 1. Гі де Мопассан «Пампушка».
19.
ПЧ № 2. Гі де Мопассан «Місячне світло».
20.
КР № 2. Із літератури реалізму. Творчість французьких реалістів (комбінована робота).
21.
Чарльз Діккенс. Життєвий і творчий шлях письменника. Творчість Діккенса як одна з вершин англійської літератури, реалістичні та романтичні тенденції у його прозі.
22.
«Пригоди Олівера Твіста». Місце роману  в творчій спадщині Ч. Діккенса.
23.
Гуманізм письменника, його співчуття до принижених і знедолених, передовсім дітей.
24.
Засудження жаги до наживи, холодного розрахунку та бездуховності суспільства.
25.
Розвінчання, «деромантизація» злочинного світу.
26.
Влучність характеристики різних суспільних верств Англії 30-х років ХІХ ст.
27.
Соціальна дієвість творчості Діккенса.
28.
Провідні засоби індивідуалізації персонажів.
29.
Діккенс як майстер іронії і сарказму.
30.
КР № 3. Із літератури реалізму. Творчість Ч. Діккенса (літературний диктант).
31.
Федір Достоєвський. Життєвий і творчий шлях письменника. Творчість Достоєвського як одна з вершин ро­сійської і всесвітньої літератури. Філософські, етич­ні й естетичні погляди письменника та їхнє втілення в художніх творах.
ТЛ. Філософський роман.
32.
Роман «Злочин і кара» як утілення нового, полі­фонічного типу художнього мислення.
33.
Філософські, соціальні, психологічні й морально-етичні ідеї твору.
34.
Еволюція образу Раскольнікова і розвінчання теорії сильної особис­тості, «надлюдини».
35.
Еволюція образу Раскольнікова і розвінчання теорії сильної особис­тості, «надлюдини».
36.
Розкриття складності та суперечливості духовного світу людини.
37.
Система образів роману.
38.
Система образів роману, значення і символіка його назви.
39.
РМ № 3 (п). Твір за романом «Злочин і кара».
40.
КР № 4. Із літератури реалізму. Творчість Ф. Достоєвського (комбінована робота).
41.
Лев Толстой. Життєвий і творчий шлях письменника. Творчість Льва Толстого як найповніший вияв можли­востей реалістичної літератури.
42.
Духовні й творчі шукання та здобутки письменника.
43.
Основні проблеми твору.
44.
Роман Л.Толстого «Анна Кареніна» як художнє втілення «думки сімейної». Композиція твору та система образів.
45.
Образи-характери роману, пластичність змалювання та психологічна глибина.
46.
Образи-характери роману, пластичність змалювання та психологічна глибина.




47.
Суперечливий образ Анни.
48.
Образ Левіна, його автобіографічна складова.
49.
«Діалектика душі» толстовських героїв.
50.
РМ 4 (п). Твір за романом «Анна Кареніна».
51.
КР 5. Із літератури реалізму. Творчість Л. Толстого (комбінована робота).
52.
ПЧ 3. Антон Чехов «Людина у футлярі».
53.
ПЧ 4. Антон Чехов «Скрипка Ротшильда».
54.
Традиції і новаторські зрушення в поезії середини – другої половини XIX ст.
Загальна характеристика провідних шляхів розвитку поезії сер. ХІХ ст.
55.
Етичні та естетичні засади соціально спрямованої лірики (М.Некрасов). Нові грані романтичного поетичного світу в творчості «пізніх» романтиків (Ш.Бодлера, В.Вітмена, Ф.Тютчева). Принципи «чистого мистецтва» у поезії (група «Парнас», творчість А.Фета).
56.
Світоглядно-естетичні зрушення у мистецтві та літературі.
ТЛ. Поняття про декаданс.
57.
Микола Некрасов. Життєвий і творчий шлях письменника. «О шостій вчора завернув...»; «Роздуми біля парадного під’їзду»; «Трійка»; «На смерть Шевченка».
58.
Некрасов як «співець страждань народних», перегуки з Шевченком.
59.
Поетичне новаторство Некрасова: поєднання поезії з прозою, наближення поетичної мови до розмовної інтонації.
Напам’ять: вірш М. Некрасова (на вибір).
60.
Творчість Ф. Тютчева.
61.
Творчість А. Фета.
62.
Волт Вітмен. Життєвий і творчий шлях письменника. Вітмен – американський поет-новатор.
63.
Зв’язок поезії Вітмена з романтичними традиціями  та трансценденталізмом.
64.
Збірка «Листя трави», її провідні теми й мотиви. Звернення до вільного вірша (верлібру).
ТЛ. Верлібр.
65.
«Пісня про себе» – програмовий твір поета.
66.
Шарль Бодлер. Життєвий і творчий шлях письменника. Бодлер – французький поет другої по¬ловини XIX ст., пізній романтик і один із зачинателів символізму.
67.
Світогляд і естетичні погляди Бодлера і збірка «Квіти зла». Протиставлення дійсності й ідеалу як семантико-образна вісь збірки.
ТЛ. Символ, символізм, імпресіонізм, неоромантизм.
68.
«Альбатрос», «Відповідності», «Вечорова гармонія». Пошуки «сучасної краси», «видобування краси зі зла» в поезії Бодлера.
69.
Традиційність і своєрідність вирішення проблеми «поет і натовп» у поезії «Альбатрос».
70.
Філігранність поетичної техніки, формальна довершеність і сугестивність вірша «Вечорова гармонія».
71.
Тлумачення предметних образів як «видимих знаків» ідей, почуттів, душевних станів («Відповідності»).
Напам’ять: вірш Ш. Бодлера (на вибір).
72.
РМ 5 (у). Аналіз поезій  Ш. Бодлера.
73.
Із поезії французького символізму. Символізм як літературний напрям останньої третини XIX – початку XX ст.
74.
Основні естетичні принципи та поетичне новаторство символістів.
75.
Поль Верлен. «Забуті арієти», «Так тихо серце плаче...», «Поетичне мистецтво».
76.
Поняття про символ як основний засіб поетичного самовираження, його потрактування французькими символістами: спонтанність з’яви, непроясненість і багатозначність, «підказування» смислів і простір для відгадування.
Напам’ять: вірш П. Верлена (на вибір).
77.
Артюр Рембо. «Відчуття», «П’яний корабель», «Голосівки». ТЛ. Сугестія (навіювання) як важливий художній засіб символістської поезії.
78.
Зняття інформаційно-розповідної функції поетичної мови.
79.
РМ 6 (п). Твір за поезіями П. Верлена та А. Рембо.
80.
КР 6. Традиції і новаторські зрушення в поезії середини – другої половини XIX ст. (комбінована робота).
81.
Роман ранньомодерністської доби.
ТЛ. Натуралізм.
82.
Еміль Золя. Життєвий і творчий шлях письменника. Е.Золя – французький письменник, теоретик натуралізму.
83.
Цикл романів Золя «Ругон-Маккари» – «природнича й соціальна історія однієї родини в добу Другої імперії».
84.
Роман «Кар’єра Ругонів» як вступ до циклу «Ругон-Маккари».
85.
Визначення в романі провідних тем і мотивів циклу «Ругон-Маккари».
86.
Своєрідність відображення художньої моделі часу й місця в ній родини Ругонів.
87.
Родина Ругонів. Новаторство Золя у художньому втіленні проблеми влади грошей.
88.
КР 7. Роман ранньомодерністської доби. Натуралізм. Творчість Е. Золя (літературний диктант).
89.
Оскар Уайльд. Життєвий і творчий шлях письменника. Уайльд – письменник англійського раннього модернізму.
ТЛ. Естетизм, інтелектуальна проза, парадокс.
90.
«Портрет Доріана Грея».
91.
Естетизм Уайльда, імпресіоністичність стилю.
92.
«Портрет Доріана Грея» як осереддя творчості письменника.
93.
Філософсько-естетичні та моральні проблеми твору.
94.
Філософсько-естетичні та моральні проблеми твору.
95.
Риси інтелектуального роману.
96.
Узагальнення і систематизація матеріалу за темою «Роман ранньомодерністської доби».
97.
КР 8. Роман ранньомодерністської доби. Творчість О. Уайльда (твір).
98.
Узагальнення та систематизація вивченого протягом року матеріалу.
99.
Рекомендації щодо розвитку читацьких вмінь та інтересів у літній період.

11 клас
Академічний рівень

Тема (основний зміст) уроку

  1.  
Основні тенденції розвитку драматургії наприкінці XIX – на початку ХХ ст. «Нова драматургія», її засадничі принципи. Творчі знахідки та здобутки Г.Ібсена, А.Чехова, Дж. Б. Шоу.

  1.  
Г.Ібсен – видатний норвезький драматург, творець «нової драми».

  1.  
«Ляльковий дім» - соціально-психологічна драма. Аналітична композиція твору.

  1.  
Особливості драматичного конфлікту та розвитку сценічної дії в п’єсі «Ляльковий дім». Характеристика образу Нори

  1.  
РМ.  Диспут: ваше особисте ставлення до вчинку Нори.

  1.  
Новаторство Ібсена-драматурга. Роль Ібсена в розвитку нової європейської
драматургії(«ібсенізм»).

  1.  
ПЧ №1. А.П. Чехов «Чайка»

  1.  
Контрольна робота №1. «Нова драматургія». Комбіновані завдання.

  1.  
Складність і неоднозначність художнього процесу І пол. ХХ ст. Модернізм як некласична модель культури, найповніше й найпослідовніше втілення естетико-художнього перевороту ХХ ст.

  1.  
Авангардизм 1910-20-их років і здійснювана ним «революція в мистецтві», його основні течії (футуризм, кубізм, дадаїзм, експресіонізм, сюрреалізм). Доля реалізму в літературі І пол. ХХ ст. Елітарна та масова культура.

  1.  
Франц КÁФКА (1883–1924). «Перевтілення»
Життєвий і творчий шлях письменника.

  1.  
Своєрідність світобачення в оповіданні «Перевтілення». Грегор Замза та його родина.

  1.  
Особливості стилю Кафки, специфіка поєднання реальності та міфотворчості в гротесковому художньому світі письменника.

  1.  
Джеймс ДЖОЙС (1882–1941). «Джакомо Джойс»
Життєвий і творчий шлях письменника. Джойс – ірландський письменник-модерніст. Харак­терні риси поетики творів Джойса.

  1.  
 Психологічне есе «Джакомо Джойс», його автобіографічний характер.

  1.  
Контрольна робота №2.Ф. Кафка. Дж. Джойс.Тести.

  1.  
Михáйло БУЛГÁКОВ (1891–1940). «Майстер і Маргарита»
Життєвий і творчий шлях М.Булгакова. Булгаков і Київ.

  1.  
«Майстер і Маргарита» як роман-міф, його джерела, трансформація міфічних мотивів. Поєднання реальності та фантастики в романі.

  1.  
Проблематика й система образів твору. Трагізм долі митця (майстра).

  1.  
РМ (письмово) складання цитатної характеристики (або анкети) образів Майстра та Маргарити.

  1.  
«Московські» та «єршалаїмські» розділи твору та художні засоби їхнього зв’язку. Особливості композиції твору.

  1.  
Особистість і влада, різні аспекти потрактування проблеми.

  1.  
ПЧ №2. М. Булгаков. «Собаче серце».

  1.  
Контрольна робота №3. М. Булгаков. Твір.

  1.  
Глибинні зрушення в поезії початку ХХ ст. Модернізм і основні течії європейської поезії XX ст.

  1.  
Рáйнер Марíя РÍЛЬКЕ (1875–1926). «Орфей, Евридіка, Гермес», «Ось дерево звелось...»
Життєвий і творчий шлях письменника. Синтетичний вияв новітніх течій і тенденцій в поезії австрійського поета Р.М.Рільке. Вираження традиції відчуження людини в дегуманізованому світі. Ностальгія за втраченою єдністю людини зі світом.
Рільке і Україна.

  1.  
ҐІЙÓМ Аполлінéр (1880–1918). «Міст Мірабо», «Зарізана голубка й водограй»
Життєвий і творчий шлях письменника, його еволюція від неоромантизму до кубофутуризму. Реакція на символізм, ствердження активно-творчого ставлення до життя.

  1.  
Федерíко Гарсíа ЛÓРКА (1898–1936). «Балада про чорну тугу», «Гітара», «Газела про темну смерть», «Касида про сон під зорями»
Життєвий і творчий шлях іспанського поета Гарсіа Лорки, його міфопоетика. Синтез у творах міфології і фольклору з поетикою модернізму. Персоніфікація природних сил і стихій.

  1.  
РМ Виразне читання та аналіз віршів.

  1.  
«Срібна доба» російської поезії, розмаїття її напрямів і  течій.
Олексáндр БЛОК (1880–1921). Життєвий і творчий шлях письменника. О.Блок – найвидатніший поет російського символізму.
31.
Олексáндр БЛОК . «Незнайома», «Весно, весно, без меж і без краю...», «Скіфи».
32.
Аннá АХМÁТОВА (1889–1966). «Довкола жовтий вечір ліг», «Дав мені юнь ти сутужную», «Реквієм»
Життєвий і творчий шлях Анни Ахматової. Акмеїзм, його естетичні засади і поетика у її твор­чості.
Пізня поезія Ахматової («Реквієм»). Анна Ахматова і Україна.
33.
Борúс ПАСТЕРНÁК (1890–1960). «Визначення поезії», «По стіні збігали стрілки...», «Зимова ніч»
Життєвий і творчий шлях письменника. Неоднозначність стосунків поета з російським футуризмом. Еволюція поезії Пастернака.
34.
ПЧ. Творчість М. Цветаєвої, С. Єсеніна, В. Маяковського.
35.
РМ. Виразне читання напам’ять та аналіз віршів поетів «срібної доби».
36.
КР №4. Глибинні зрушення в поезії початку ХХ ст. (тести).
37.
Тема Другої світової війни й руху Опору в повоєнні десятиліття. Поширення екзистенціалізму в літературі цього періоду.
Активізація літератур країн «третього світу», вихід на авансцену світової літератури 1950-60-х рр. роману й поезії Латинської Америки. Художня література в Японії.
38.
Нові явища та тенденції в світовій літературі 1960-70-х років.
Переростання модернізму в постмодернізм у літературі останньої третини ХХ ст.
39.
Бертóльт БРЕХТ (1898–1956). «Життя Галілея»
Життєвий і творчий шлях письменника. Брехт як драматург-новатор. «Епіч­ний театр» Брехта, його теоретичні засади й творча практика.
40.
Проблема моральної відповідальності вче­них за наслідки наукових досліджень у драмі «Життя Галілея».
41.
Неоднозначність образу Галілея. Інтелектуальний харак­тер драми.
42.
Альбéр KAMЮ (1913–1960). «Чума»
Життєвий і творчий шлях письменника, його філософські й естетичні погляди. Камю і екзис­тенціалізм.
43.
Абсурд і трагічний стоїцизм у романі «Чума».
44.
Проблема вибору людини в межовій ситуації та особистої відповідальності за цей вибір.
45.
Композиція і стиль твору.
46.
Ернéст Мíллер ХЕМІНГУÉЙ (1899–1961). «Старий і море».
Життєвий і творчий шлях письмен­ника, особливості його поетики й стилю.
«Старий і море» – повість-притча про людину
47.
«Життєподібний» сюжет і філософсько-символічний зміст твору.
Вплив Хемінгуея на розвиток художньої прози ХХ століття.
48.
РМ. Творча робота.
49.
КАВАБÁТА Ясунáрі (1899–1972). «Тисяча журавлів»
Життєвий і творчий шлях письменника. Кавабата Ясунарі – «красою Японії народжений».
50.
Відображення національної етики та естетики в повісті.
51.
Гармонія людини і природи – одна з го­ловних проблем твору. Вишукана простота стилю письменника.
52.
Габріéль Гарсíа МÁРКЕС (1928-2014). «Сто років самотності».
Життєвий і творчий шлях письменника.
53.
Органічне поєднання буденного й фантастичного як характерні риси «магічного реалізму» в романі «Сто років самотності».
54.
Проблематика та система образів твору. Родина Буендіа в художньому часі й просторі твору.
55.
Контрольна робота №5(твір).
56.
Постмодернізм – одне з найяскравіших літературних явищ другої половини ХХ ст., його тео­ретичні засади й художня (літературна) практика. Соціоісторичні, культурно-філософські та естетичні чинники розвитку постмодернізму в художній літературі. Основоположні принципи постмодерністської поетики. Найяскравіші представники постмодерністської прози (У.Еко, Дж.Фаулз, Дж.Барт, Дж.Хеллер, І.Кальвіно, П.Зюскінд, К.Рансмайр, М.Кундера, М.Павич та ін.). Постмодерністське мистецтво, його стосунки з елітарною та масовою культурою.
57.
Мúлорад ПÁвич (1929-2009). «Дамаскин»
«Перший письменник третього тисячоліття» М.Павич.
58.
Утілення в оповіданні «Дамаскин» рис постмодернізму.
59.
Пáтрік Зюскінд. «Запахи, або Історія одного вбивці»
Життєвий і творчий шлях письменника. Риси постмодернізму в повісті «Запахи, або Історія одного вбивці».
60.
Образ Гренуя та його літературні прототипи (крихітка Цахес, персонажі Ч.Діккенса і т.д.).
61.
Сучасний літературний процес (огляд)
Співіснування і взаємодія різних стилів, напрямів, течій. «Утеча культури на університетські кафедри», виживання і конкуренція художньої літератури з «відео», «мультимедіа», Інтернетом та іншими реаліями сучасності: «від Інтернету до Гуттенберга» (У.Еко).
Помітні сучасні літературні явища: творчість Ричарда Баха, Патріка Зюскінда, Паоло Коельо, Італо Кальвіно, Мілана Кундери, Харукі Муракамі, Януша Вишневського та ін.
62.
Контрольна робота №6(тести, відповіді на запитання).
63.
Узагальнення та систематизація вивченого матеріалу.

Комментариев нет:

Отправить комментарий